LUKK
Heim / Høstens høgdepunkt for Ski og Smurf 2

Høstens høgdepunkt for Ski og Smurf 2

Sigri

Det er vanskelig å trekke fram ett høydepunkt for det er så utrolig mange at det kunne utgjort en hel fjellheim med høye punkter. Om det likevel er én ting jeg skal trekke fram så må det bli turen til Skålatårnet med klassen og videre til Bødalen over bre dagen etter. Det som var så bra med denne turen var å være med den gode gjengen i klassen samtidig som vi fikk oppleve alle årstider på to dager. Det er den heftigste, hardeste og beste turen jeg har vært på hittil og det ga definitivt mersmak. Gleder meg masse til vårens opplevelser!

Oskar

Høstens høydepunkt må være da jeg klatret opp (usikret!! OMG) i masten på Statsraad Lehmkuhl og sto ca 30 meter over havet. Utsikten var fantastisk og båten vaiet elegant fram og tilbake i takt med de storslagende bølgene. En herlig opplevelse!

Layla

For meg å må kystveka være høstens høydepunkt. Først var planen å seile med baten "Medvind", men fjorden var frosset så det var ikke mulig å seile ut...

Derfor dro vi til en øy, langt langt borte (jeg husker ikke navnet på øya) og bodde i en liten koselig hytte. vi var en liten koselig gjeng på fem+lærer. Vi koste oss med mange leker, som gjemsel o.l. Det var en veldig fin og avslappende uke

Maayka

Høstens høydepunkt for meg var Stadraad Lehmkul, skitur i Hemsedal og surfing på Stad! Veldig koslig og gøy!

It was nice to be with the hole group! And the karaoke/singing evening when we where surfing was also very nice and funny! And is was very nice for me to ski for the first time! Veldig vanskelig of veldig gøy!

Per Thomas

Høstens høydepunkt for meg var Skåla-turen. Mandag gikk vi opp til skålatårnet. Tirsdag skulle vi gå over Skålabreen og Tindedalsbreen til Bødalen. Været var surt. Det var tåke, mye vind og veldig dårlig sikt! Alle var våte og kalde men de fleste holdt mote oppe og var i godt humør. I 10 sekunder får vi sol og kan se lengre enn 10 meter!! En helt fantastisk følelse! Og mot alle odds kommer ski og smurf seg helt til Bødalen.

Siri

Det er mange øyeblikk som jeg gjerne skulle ramset opp her, men hvis det kun er ett som skal nevnes, står jeg igjen med turen fra Skåla, over Tindefjellsbreen og ned i Bødalen. Mye vind, store regndråper og dalende snøfnugg. Bratte bakker og våte klær, men med stegjern under skoa og et stort smil om munnen. Da vi i en liten lunsjpause i tillegg fikk se sola, blåisen og tindefjellsrekka, var alt bare utrolig vakkert og livet komplett.

Asle

Høstens beste øyeblikk var når jeg kunne puste og sveve vektløst rundt på 16 meters dyp for første gang under dykkerkurset i Bergen.

Una

Det er vanskelig å velge Høstens høydepunkt når vi har vert på så mange kjekke turer og går på en så bra skole. Jeg kunne prøvd å beskrive den gode mestre følelsen jeg fikk da jeg prøvde de nye pudder skiene mine for første gang, eller da surfet på Stad og fikk en god bølge.

Hvis jeg skal velge ett høydepunkt fra høsten velger jeg Kitekurs på Beitestølen. Her var vi en god gjeng fra hele skolen fra forskjellige klasser. Det var lite vind disse dagene, men vi fikk likevel prøvd ut kitene. Den første dagen kitet vi hele dagen, og når det ble sent gikk vi inn i hyttene og lagde god mat og god stemning. Den andre dagen kitet vi halve dagen og fikk resten av dagen stå gratis i trekket på Beitostølen, noe som var kjempe kjekt. Når dagen var over spiste alle pizza på Dolly Dimpels. Vi var også innom et fint kapell. Til slutt fikk vi komme gratis inn på Sparebank 1 sin årlige konsert, der blant annet Staut spilte.

Den siste dagen gikk vi topptur opp trekket. Det var sol og en helt fantastisk stemning. Vi spiste lunsj på toppen og rant ned trekke hvor det var pudder og nysnø. Dette var en helt fantastisk tur fordi vi fikk prøvd ut veldig mye forskjellig. Det skjedde noe hele tiden og vi var en god og smilende gjeng.

Jan

Å våkne i oppe i skålatårnet å vite at vi skulle ut på tur i forferdelig vær, det å stå opp kl. 4 om morgenen for å gjøre et andre forsøk på å nå toppen av Slogen, følelsen av å kjenne bølgen drive deg fremmover, a skia på bena for første gang i Hemsedal, stå øverst i masta på Statsraad Lemkuhl.

Hele høsten har rett å slett vert et høydepunkt for meg!

Helene

Det må være det å stå på toppen av den fremste masta på Statsraad Lehmkuhl og se utover havet som strakk seg ut til horisonten i alle retninger, men også mestringsfølelsen jeg fikk etter å ha gått til toppen av Skåla, sovet i Skålatårnet, og gått ned igjen over Bødalsbreen i nesten snøstorm.

Matias

Å vakne med kolelaget under åpen himmel. Det har snødd 50cm i løpet av natten, vi er kalde og vi er ikke helt nøyaktig sikre på hvor vi befinner oss. Deretter finne frem kompasset og bushe i 2 timer, og fullføre den lengste kokekagsturen i masse snø og våte klær. God S

Sara Margrethe

Høstens høydepunkt for meg tror jeg må være første gangen jeg greide å reise meg skikkelig på surfebrettet og bølgen tok tak i det og jeg suste inn mot land.

Og skåla turen!

Bjørn

Årets høydepunkt har vært det å bli kjent med så mange greie folk, turen til skålatårnet og over til bødalssætra var helt konge! Der tror jeg de fleste fikk en mestringsfølelse som er god å kjenne på! Ellers så har denne høsten vært helt knall!

Ingrid

Solskinn, blåbærplukking og gode samtaler ned frå Salen, kjensla av å leggje seg i ein tørr og varm sovepose, oljeplattformane som kom til syne midt på natta på Statsraad Lehmkuhl og lovsang på dekk under ein magisk stjernehimmel ein ikkje kan beskrive, gjensynsglede i gangen på internatet, ein heil sundag i graset med sol frå blå himmel, god musikk, prating og plummer, kjenne at ein er varm sjølv om det er vått og kaldt i lufta, ein uforgløymelege tur ned frå Skålatårnet med brevandring og alle typar vær ein kan tenkje seg, skikøyring i fantastiske Hemsedal, som alltid leverar, med sol (og solnedgang), nydeleg føre og upåklageleg selskap, revy-jobbing og stolhetskjensle når resultatet står til trampeklapp, bibelgruppe-kveldar, k-møte med nesten heile skulen, rangling til langt på natt, svidd, men god meksikansk gryte laga på stormkjøken, swing- og dansekveldar som har resultert i utalege smil og sveitte ryggar og trøytte ansikt som stotrar fram "god morgon" med groggy morgonstemme.

Heile hausten har vore it einaste stort høgdepunkt.

Erlend

Det blir eit vanskeleg dilemma om eg skal peike ut den beste turen eller det finaste minne om ein skal mimre tilbake til fyrste skuledag.!  Det er så mykje, frå luftige svev i master på ein båt til ein kamp mot bølgane på Stadt, og ikkje minst det å ligge på skjær i Hemsedal` s bratte bakker.  Å Sitte her og skrive ned noe konkret, smelter litt saman. Eg synest eigenteleg kvar tur har vore ein ny kjempe-opplevelse , synest derfor det er frykteleg vanskeleg , men uansett så er det noen ting som setter seg ekstra godt der inne..

Det fyrste som dukkar opp i hovude på meg er kanskje når vi var på Haugen turen. Ein hadde begynt å bli litt kjent med klassa og ikkje minst menneska på skolen, men det som var greia var att, Det å legge seg i teltet, litt våt og sliten etter en lang dag, eg var godt og mett etter den gode middagen som vi hadde laga i matgrop. Det og da krype ned i soveposen, god og varm, ligge der prate med teltlaget, om kor heldige vi var som låg her akkurat nå. Om draumane som ein hadde som kanskje skulle bli verklege om noen år, om balansen om livet vi hadde begått oss ut på, og den kvardagen vi hadde før.