LUKK
Heim / Klatring, brattkort og elevkveld for Aktivitet

Klatring, brattkort og elevkveld for Aktivitet

Vi har gjennomført en annerledes og spennende uke. Ikke alt ble gjennomført som planlagt, men opplevelsene ble ikke noe dårligere av den grunnen. Mange av oss har nok blitt presentert med nye og spennende sider av seg selv, gjennom blant annet klatring og arrangering av elevkveld.

Det var mange trøtte ansikt som møtte opp til avreise klokken 0700 på onsdags morgen. Stemningen var likevel bra, for det var vår tur til å gå Via Ferrata i Loen. Det var iallefall det vi trodde. Etter rundt en times kjøring viste det seg at skjebnen ville det annerledes, for en vegg av regn møtte oss da vi nærmet oss Loen. Etter et lite råd bestemte vi oss for å dra tilbake til Sandane og Trivselshagen for å klatre istedenfor.

Siden vi allerede hadde klatret litt under turen vår i Jotunheimen, var målet at alle i klassen skulle klare å ta brattkort i løpet av uken. Den resterende delen av onsdagen lærte vi å sikre på led, mens starten av torsdagen ble brukt til å mestre å ta i mot fall.

Da man følte at man kunne sikre på topptau og led, samt ta fall, kunne man vise det man hadde lært til Aina. Før vi visste ordet av det hadde bestått brattkorttesten.

Da vi ble så fort ferdig med klatringen måtte vi finne på noe annet på fredagen. Aina var snarrådig og bestemte at klassen skulle dra på joggetur opp et fjell. Stemningen var kanskje ikke like god ved oppmøte på fredag som den hadde vært på onsdag, men den tok seg betraktelig opp da vi kom til toppen av Blånibba. Det visste seg å bli en veldig fin tur. Etter lunsj gikk linja til Buldrebu og buldret. Mange var slitne i armer og ben etter klatring og jogging, et godt tegn på en vellykket uke.

Selv om mange av oss var slitne betød ikke det at uken var helt over enda. Denne lørdagen var det vår tur å arrangere elevkveld. I løpet av uken hadde vi forberedt underholdning for hele resten av skolen. Etter noen hektiske siste timer var vi klar til å resten av skolen hva vi hadde jobbet med. Videoer, leker, sketcher og annen underholdning ble vist fram til et fantastisk publikum før vi serverte resten av skolen taco. Kvelden ble avsluttet med film og popkorn i gymsalen.