LUKK
Heim / Første smakebit av høsten i Sunnmørsalpene

Første smakebit av høsten i Sunnmørsalpene

Gule, røde og oransje trær og natur var det som møtte KRIK-klassen i uke 38. En innholdsrik tur med spektakulære fjell og mye latter i Sunnmørsalpene.

På onsdag var KRIK-klassen klar for en ny tur. Denne uken var Sunnmørsalpene målet. Vi dro tidlig onsdagsmorgen, og kom frem til Liasætra tidlig formiddag. Derifra gikk vi to timer før vi slo leir.
For å utnytte det fantastiske været på onsdagen dro vi videre på topptur. Etter mye motbakke kom vi endelig på toppen av Slogen. Vi møtte en helt fantastisk utsikt og en fornøyd klasse. Kvelden ble tilbragt i kokelagene med god mat og en kort kveldssamling.

På torsdag våknet vi til litt dårligere vær, men humøret var fortsatt på topp. Torsdagen skulle vi tilbringe rett nedenfor toppen av Søre Brekketind. Siste partiet var bratt og glatt, så vi måtte derfor klatre fem og fem med tau. Dette endte med at resten av klassen fikk vente snilt nedenfor hvor vi holdt varmen sammen, både med kroppskontakt, dans og lek. Mestringsfølelsen var derimot stor etter at hele klassen hadde sett utsikten fra toppen.

Kveldsamlingen på torsdagen ble en stor suksess med fine ord av Ole Andreas, fin sang rundt bålet, mye latter og historien om Jesus og den samaritanske kvinne ble fortalt. En av reglene i KRIK-klassen er at etter tre sene ankomster må man bake kake til klassen. Elisabeth bar med seg brownie til hele klassen opp gjennom lia, fordi hun ”forventa” at hun selv kom til å komme for seint en tredje gang på turen, noe hun gjorde. Tilgivelsen fra klassen var derfor stor da hun overrasket alle med kake på kvelden rundt bålet.

Fredag morgen var tidlig for fire av elevene som var gira for en siste tur opp til en topp i nærheten. De dro fra camp 05:30 og var allerede tilbake 08:30. Deretter dro hele klassen tilbake til bussen, med et lite badestopp i elven på veien. En utrolig fin tur med fantastisk fin natur, utsikt og gjeng.